515 77 77 00                      Z NAMI MOŻESZ WIĘCEJ...ZABRAĆ

                               515 777 000             Z NAMI MOŻESZ WIĘCEJ...ZABRAĆ

Czy przed zwrotem bagażnika muszę go umyć i posprzątać?

NIE.

Mycie i sprzątanie wliczone jest w cenę wypożyczenia. Zrobimy to my, gdy sprzęt wróci do wypożyczalni. Nie przejmuj się, że w boxie jest pełno piachu, a na belkach porozbijanych owadów – to normalne.

 


Czy muszę przygotować samochód przed montażem bagażnika bazowego?

TAK.

Bardzo ważne jest, aby przynajmniej dach samochodu został umyty przed zainstalowaniem bagażnika bazowego. Bagażniki montowane między drzwi a dach stykają się z powierzchnią lakieru, więc jeśli pod uchwytem montowanym do karoserii zostaną ziarenka piasku, może dojść do powstania zarysowań lakieru.

 


Czy aby użytkować bagażnik rowerowy na hak muszę mieć trzecią tablicę rejestracyjną?

TAK.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy kierowca powinien złożyć, we właściwym dla miejsca rejestracji wydziale komunikacji, wniosek o wydanie tablicy rejestracyjnej z przeznaczeniem na bagażnik rowerowy. Tablica będzie wykonana w taki sam sposób, jak tablice podstawowe, będzie posiadała również nalepkę kontrolną, której część będzie umieszczona w dowodzie rejestracyjnym w rubryce „adnotacje urzędowe” z dopiskiem „bagażnik”. Koszt tablic jest taki sam, jak opłata za wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej, czyli 53,50 zł. Czas oczekiwania na to około 3-4 dni. Jeżeli zatem kierowca przygotowuje się na wyjazd z bagażnikiem rowerowym, powinien tematem zainteresować się odpowiednio wcześniej. W celu uzyskania dodatkowej tablicy, należy zgłosić się do wydziału komunikacji, wypełnić i złożyć stosowny wniosek. Konieczne będzie przy tym okazanie się dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu. Pamiętaj, to kierujący odpowiada za brak trzeciej tablicy rejestracyjnej na bagażniku rowerowym!

 


Czy hak w moim samochodzie będzie pasował do każdego bagażnika rowerowego?

NIE.

Haki zazwyczaj mają zbliżoną średnicę kuli, zależy to jednak od producenta. Zdarza się, że kula jest zbyt mała i bagażnika nie można w bezpieczny sposób zamontować. Bywa również, że gniazdo elektryczne zainstalowane jest na zbyt daleko od kuli haka lub na samym uchwycie kuli haka – może to utrudniać lub uniemożliwiać montaż platformy rowerowej. Gdy będziesz chciał wypożyczyć ten rodzaj bagażnika, zapytamy się Ciebie o szczegóły lub poprosimy żebyś podjechał na „przymiarkę”.

 


Czy mogę mieć swoje belki (bagażnik bazowy) i wypożyczyć sam box lub bagażnik rowerowy na dach?

TAK.

Bardzo ważne jest jednak, abyś poinformował nas o typie posiadanego bagażnika, rodzaju belek (prostokątne czy aerodynamiczne z rowkiem typu „T”) i odległości od dachu do dolnej granicy belki. To bardzo istotne, ponieważ na podstawie tej wiedzy będziemy mogli dopasować odpowiednie mocowanie bagażnika do belek oraz wielkość i rodzaj boxa.

 


Czy mogę sam zdemontować bagażnik zainstalowany w wypożyczalni AutoBoxy.pl?

TAK.

Możesz to zrobić, lecz pamiętaj, że od momentu demontażu bagażnika nie ponosimy odpowiedzialności za prawidłową ponowną instalację. Jeżeli dojdzie do jakiegokolwiek zdarzenia w wyniku nieprawidłowego montażu – ponosisz za to całkowitą odpowiedzialność finansową i ewentualnie także karną.

 


Czy ponoszę odpowiedzialność za szkody powstałe przez moją nieuwagę lub roztargnienie?

TAK.

Należy pamiętać o zasadach bezpiecznego użytkowania bagażników, które szczegółowo opisaliśmy w zakładce „Przydatne informacje” (https://autoboxy.pl/przydatne-informacje). Roztargnienie i nieuwaga nie zwalnia od odpowiedzialności.

 


Czy ponoszę odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu wykonanego przez pracownika wypożyczalni AutoBoxy.pl?

NIE.

Nie ponosisz takiej odpowiedzialności. Wszyscy nasi pracownicy posiadają odpowiednie przeszkolenie producenta oraz doświadczenie w montażu. Nie zdarzyło się nigdy, aby w wyniku instalacji sprzętu powstało jakiekolwiek zdarzenie. Niemniej jednak wypożyczalnia jest ubezpieczona od ewentualnych następstw nieprawidłowego montażu – więc możesz czuć się bezpiecznie.

 


Co muszę wiedzieć o swoim aucie, aby wypożyczyć bagażnik?

Informacje, które musisz nam przekazać, abyśmy mogli dopasować bagażnik bazowy (potocznie nazywany belkami) to markę, model i rocznik auta, ilość drzwi i rodzaj nadwozia oraz czy na dachu są relingi.

 


Czy potrzebuję specjalnych uprawnień, aby jeździć z bagażnikiem dachowym lub platformą rowerową na hak?

NIE.

Nie potrzeba żadnych dodatkowych uprawnień, aby jeździć z bagażnikiem. Należy pamiętać stosowaniu zasad bezpieczeństwa oraz zapoznać się z zakładką „Przydatne informacje”.

 


Co się stanie, jeśli uszkodzę wypożyczony sprzęt lub zostanie on mi skradziony?

Pamiętaj, że od momentu wypożyczenia odpowiadasz materialnie za wypożyczony sprzęt. Jeżeli zdarzy Ci się go uszkodzić zostaniesz obciążony kosztami naprawy lub zakupu nowej sztuki. Identyczna sytuacja następuje w przypadku kradzieży – na Tobie spoczywa obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia samochodu wraz z zainstalowanym sprzętem.

 


Czy wypożyczany sprzęt jest bezpieczny dla mojego auta, pasażerów i innych uczestników ruchu?

TAK.

Oferujemy jedynie markowy sprzęt renomowanej polskiej firmy Taurus, a także Thule i Yakima. Wszystkie nasze bagażniki zostały dopuszczone do użytkowania na drogach publicznych w UE i posiadają atest TŰV.

 


Co, jeśli okaże się, że nie zdołam zwrócić bagażnika w wyznaczonym terminie?

Przede wszystkim nas o tym niezwłocznie poinformuj. Jeżeli tego nie zrobisz, zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami wynajmu.

 


Co muszę zrobić, żeby mieć pewność rezerwacji w określonym terminie.

Taką pewność daje Ci rezerwacja bagażnika z odpowiednim wyprzedzeniem oraz wpłata zaliczki (o jej wysokości poinformujemy Cię podczas rezerwacji). Pamiętaj, że w sezonie, gdy jest duże zapotrzebowanie na sprzęt, może już nie być dostępnych bagażników.

 


Czy mogę zamówić montaż u siebie lub w wyznaczonym miejscu?

TAK.

Na życzenie dojeżdżamy do klienta – wiąże się to jednak z dodatkowymi opłatami ustalanymi indywidualnie.

Dla klientów 

Rezerwacja

Przydatne informacje

Dane kontaktowe 

515 777 700

AutoBoxy.pl

ul. Panewnicka 343c

40-733 Katowice

 

kontakt@autoboxy.pl

FAQ